tisdag 26 november 2013

Kaklingen klar men elektrikern strular

Kaklingen är helt klar nu, äntligen! Och igår dök elektrikern upp, oannonserad förvisso men jag blev glad. Sedan blev inte allt som det skulle så idag fick han åka dit igen och försöka göra rätt. Tre fel av tre möjliga, inte illa. Men det är samma elektriker som satte upp de svarta säkringsskåpen.

Elektrikern hade glömt att jag skulle ha en dimmer och satte dit en vanlig strömbrytare. Men förutom det är jag nöjd med placeringen av eluttaget och ljusknappen.

Jag är inte riktigt lika nöjd med att han inte han satt silikon i borrhålen. Lampan han satte upp har nämligen släppt från väggen och pluggen har åkt ut. Inte en tillstymmelse till silikon på den. Det syns dåligt på bilden nedan men 5 mm har den släppt. Helt sjukt att bryta tätskiktet i ett nytt badrum och inte sätta silikon i borrhålet. Jag har fått lära mig att det är silikon - plugg - silikon - skruv som gäller. Vet inte vilken skola han har gått i.

Handdukstorken är riktigt snygg. Tyvärr har elektrikern borrat hål för väggfästena nertill med för kort mellanrum och sedan böjt till fästet för att passa in på hålet. Så fästet sitter inte i 90 graders vinkel från torken. Det går inte att reparera eftersom man inte kan borra ett nytt hål 1 centimeter bredvid, då syns det gamla borrhålet. Han ska titta på det men vi får som sagt se vad som händer.

Själv är jag på konferens och bävar för att komma hem i morgon. Även rörmokaren har nämligen varit där idag. Jag skrev noggranna instruktioner och angav centimetermått på alla borrhål. Oavsett ska det bli spännande att se allt i morgon.Kommod, VVS, badkar och dusch ska vara på plats då.

Blir nog bra med en dimmer i stället!










Så här blir lampan (utan kupor här), dålig bild dock. :-)




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar