torsdag 7 november 2013

Elen dragen, väggen på plats och golv och väggar spacklade

Under tisdagen förra veckan fixades elen. Jag har bestämt mig för att sätta en dimmer i stället för vanlig strömbrytare. Jag kommer att ha en lampa med 4x40-watts halogenlampor och den kommer att ge rejält med ljus. Men ska jag ligga och mysa i badkaret vill jag inte ha riktigt så kraftigt ljus... Och då känns en dimmer smidig. Dessutom vill jag ha en elkontakt bredvid där jag kan plugga in tandborstladdaren och hårtorken. Så elektrikern fick ha upp ett lite större hål i väggen för att få plats med dosorna bakom. Likaså drogs el fram till handdukstorken och lampan (som inte ska sitta på samma ställe som förra).  

Även väggen byggdes upp i förra veckan och golvet jämnades ut med flytspackel. Den här veckan har väggarna spacklats och slipats. Men jag börjar misströsta, kommer det verkligen att vara klart nästa vecka? De sa 3-4 veckor, nästa vecka har det gått fyra. Men bygget har stått stilla i flera dagar emellanåt och då har det inte handlat om torktid. Optimistisk som jag är tänker jag dock utgå från att jag har ett badrum nästa helg tills motsatsen är bevisad!

El till eluttag och dimmer.

El till handdukstork.

Skum rördragning bakom väggen,
det ska komma någon sorts lucka
här eftersom man inte fick stänga helt.

Så här ser det ut just nu. Allt är
spacklat men jag har ingen aning
hur mycket jobb som kvarstår.





































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar