söndag 1 december 2013

Äntligen med badrum igen!

Vilken vecka. I måndags kom elektrikern från Gawron montering & bygg och missade en del grejer. På tisdagen kom rörmokaren och skulle fixa VVS-installationerna, dessutom skulle elektrikern tillbaka och sätta dimmer (som han hade glömt) samt silikon i borrhålen (som han visst också hade glömt...). Själv åkte jag på konferens och kom tillbaka på onsdagkvällen med en halvflaska champagne inköpt för premiärbadet. Men badandet sket sig. Ingenting var gjort, däremot var vattnet bortkopplat från köket. Så helt plötsligt var läget värre än dagen innan. Ingen WC, inget vatten, nada.

Då fick jag ett mindre bryt, fem minuter senare blinkade jag bort tårarna och ringde till Ikea. Det är ju trots allt hantverkare de samarbetar med och rekommenderar. Jag har full förståelse för att olyckor händer men det är hur man hanterar det som betyder något. Sex veckor för att återställa ett badrum (som DE förstörde i juni) är inte okej. Jag berättade om alla turerna med Gawron och Ikea tackade så mycket för att jag kontaktade dem och återkopplade. Sedan la jag ett mejl till Gawron, berättade hur förtvivlad jag var, att jag hade kontaktat Ikea samt tipsade dem om den här bloggen. Och se där, dagen efter var ett helt gäng hantverkare här och fixade hela badrummet! Det sista fixade de på fredagen. Nu återstår lite fixande på egen hand plus att jag måste ta ett snack med Gawron om några sista grejer (de repade toasitsen ganska kraftigt, avloppet i duschen är inte centrerat över brunnen så vatten forsar ut över golvet när man tömmer badkaret och de snodde med sig min sopskyffel) men badrummet går i alla fall att använda igen. Hurra!

Igår fixade jag det sista på kommoden, ett inlägg om hur jag byggde klart den kommer. Jag är väldigt nöjd med den. Är så glad att jag bestämde mig för att göra en egen kommod med lådor, mycket smidigare än med dörr.



Så här så det ut när jag kom hem
på onsdagen...




















... och så här var läget på torsdagen.



















Badkarsvägg återstår men jag
har inte bestämt mig för vilken.




















Äntligen badkar igen!



















Kommod med lådor, jag är mycket
nöjd med mitt hemmabygge!




















Så här blev kommoden, ett omgjort
Metod bänkskåp från Ikea.




















Vattnet rinner över halva golvet
när man tömmer badkaret. :-/




















Avloppet är inte centrerat under
golvbrunnen. Jag har aldrig sett
det tidigare och vet inte om det är
en okej lösning. Oavsett gör det
vattnet inte rinner rakt ner och
jag vill inte gärna ha avloppsröret
i framkanten där den syns mest...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar