tisdag 19 november 2013

Sista dygnet utan toalett?

Nu börjar jag skymta ljuset i tunneln. Igår var plattsättaren här och kaklade större delen av väggarna samt la klinker på golvet. Idag ska de sista plattorna på plats liksom fogarna. Blir mycket spännande att se hur det blir! Det ser redan fint ut. Vita väggar och grått/mullvadsfärgat golv. Inte alls som i min (mar)dröm där jag kom hem från jobbet för att upptäcka att de hade kaklat badrummet i femton nyanser av blått. "Vi hade lite kakel över och tänkte att det ju gick lika bra." True story! Visar hur mycket tillit jag har till dem numera. ;-) 

Större delen av plattorna är på plats nu.























I morgon ska elektrikern och VVS:aren komma. Jag har tagit semester för att kunna övervaka varenda millimeter av deras arbete. Vill inte riskera att handdukstorken hamnar där lampan ska sitta och vice versa... Men om inget oväntat händer (igen) så kommer jag att ha ett typ fungerande badrum i helgen när Veronica kommer! 



Tror han vill markera att jag inte
ska gå in och kissa på golvet???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar