söndag 10 november 2013

Sista veckan med badrumsrenovering?

Idag är det enligt tidplanen första dagen på sista veckan för badrumsrenoveringen. 3-4 veckor var beskedet innan start och nu har det gått tre. Jag håller verkligen tummarna för att tidplanen håller, är lätt less på allt det här nu. Och jag längtar efter att ha badkar igen! Fryser som en liten gris varje dag och skulle kunna döda för ett bad. Jag fantiserar om min badrumsinvigning där bubbelbad, doftljus och champagne står på menyn. ;-)

Väggarna är spacklade och klara, likaså golvet. Så det borde vara dags för fuktspärr och sedan kakel och klinker. Idag ska jag ringa arbetsledaren igen för att stämma av tidplanen. Jag har fortfarande badkaret och badkarsväggen att köpa in men vill inte göra det innan det är dags att ställa dem på plats. Det räcker med allt annat som tar upp plats, jag vill inte ha ett badkar här också.

Jag tycker verkligen att det mesta borde bli klart den här veckan men i så fall vill jag veta vad som återstår nästa vecka. Nästa helg kommer nämligen Veronica på besök, det hade varit nice om toalettstolen stod i badrummet då i stället för i vardagsrummet...

Redo för kakel snart? Hoppas verkligen det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar