söndag 17 november 2013

Julbelysningen är på plats

Eftersom det var toppenväder idag också passade jag på att fixa belysning på uteplatsen. Jag köpte ett påbyggnadsbart ljussystem med LED-lampor från Rusta, det är riktigt rejält och har tre års garanti. Det blev tre vanliga slingor av svart gummikabel samt en grangirland. Granen satte jag i pergolan och slingorna runt staketet. Det ser väldigt mysigt ut! Ljusslingorna kommer jag att använda till sommaren också men då ska jag sätta dem i pergolan. Kan vara fint med lite mysbelysning när man sitter ute om sommarkvällarna. Men just nu är det ganska långt till sommaren så jag nöjer mig med att jag har en mysig, vinterbonad uteplats så länge.

Jag har också fixat med en hel del annat men det kommer i andra inlägg. :-)



Min LED-julbelysning.



Grangirlanden fäste jag i pergolan.

Så här ser det ut på lite avstånd, lite snö på det här så...



Sjöglimt nu när löven har fallit.

Det ser fint ut från köksfönstret.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar