måndag 4 november 2013

Montera handdukshängare utan att borra

Jag har inte haft någonstans att placera mina kökshanddukar. Har ingen ledig väggyta och framför allt ingenstans vid vasken. Tidigare hängde jag dem på ugnsluckan men då fick jag droppa vatten över hela golvet för att nå dem.
Som lösning har jag nu monterat en Ikea Grundtal hängare som bara är 40 centimeter bred på kortsidan av kylen. För att slippa borra (jag kanske ångrar mig om placeringen) satte jag upp den med dubbelhäftande tejp. Körde en variant från Tesa som är väldigt stark.Varianten jag använde har liksom en skumkärna så vill man ta bort den skär man med en vass kniv eller rakblad. Jag är nöjd hittills men ska utvärdera närmare när hantverkarna har lämnat huset och jag kan använda köket normalt igen. Generellt är dubbelhäftande tejp ett bra knep när man vill testa placering av saker innan man borrar.  Borrhål är ju lite mer definitiva... 

Före...
... och efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar