söndag 24 november 2013

Strul med badkaret men lösningen hittades på Blocket

Jag hade ju efter mycket vånda hittat ett badkar jag ville ha, Ifö BK-HF 1600:














Enligt Ifö:s beskrivning skulle badkaret vara anpassat för utanpåliggande rördragning, det vill säga när vattenledningarna är dragna utanpå väggen. Som mina kommer att vara, perfekt tänkte jag. När jag och min bärhjälp Veronica kom till Bauhaus visade det dock sig att så inte alls var fallet. Badkaret hade ett ben i varje hörn och benen var 10x10 centimeter på ett ungefär... Så vi fick åka därifrån utan badkar. :-/

Efter ytterligare googling igår kväll visade det sig att det inte finns något badkar med halvfront som funkar med utanpåliggande rördragning. Alls. Så jag fick lite snabbt tänka om helt och nu blir det den här varianten, Ifö BK-PRO 1600:


















Eftersom jag inte vet om jag kommer att gilla det, jag tycker nämligen inte att det är helt snyggt med ett fyrkantigt kar på tassar, kollade jag på Blocket. Tänkte att köper jag ett begagnat så kan jag byta ut det om jag inte gillar det. Hittade ett i Sundbyberg för 1 000 kronor. Så direkt efter stallet åkte jag dit och då visade det sig kosta 500 kronor eftersom de precis sänkt priset. Så jag tog det och fick hjälp att stuva in det i bilen, nu blev badrumsrenoveringen 5 000 kronor billigare! :-D Och badkaret ser knappt använt ut, inga repor och fin glans i emaljen.


Har en rymlig bil! Badkaret gick in
och luckan gick att stänga. Och
nej, ljuset är inte trasigt. Men jag
hade blinkern på så därav lyser
bara ena på bilden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar