måndag 30 september 2013

Spraymålning av loppisfynd

I somras gjorde jag några loppisfynd i Trelleborg, kära Veronica släpade med mig till Karlssons auktioner och deras utförsäljning. Då hittade jag det här fina brickbordet för 30 kronor. Dock är lackerad furu inte min favorit så jag tänkte sprutmåla själva stommen svart. Och det gjorde jag också. Dock är jag själv inte helt nöjd med resultatet så jag kommer nog att göra om det igen. Stommen får nog bli vit. Men det var lätt att spraymåla. Tog en presenning och la ut på gräsmattan, sedan ställde jag bordet på ett par stenar och körde igång. Man ska inte stå inomhus, det yr små färgpartiklar i luften så om man inte vill ha färg på allt inom tre meters radie bör man stå ute. Först ett tunt lager färg, väntade i fem-tio minuter och sedan nästa lager. Och så höll jag på tills allt var svart. :-)

Mitt loppisfynd! Ett fint brickbord.























Tanken var att ha något som skapade kontraster eftersom allt annat (nåja, nästan) i lägenheten är vitt. Men nja, är inte helt nöjd. Det blir nog finare med vitt trots allt...

Stommen före...
        
... och stommen efter.

Det är något med de träfärgade brickorna
och det svarta som jag inte gillar.
























Eftersom jag hade massor av färg i burken gav jag mig även på några småkorgar jag hade stående. De blev riktigt fina i svart. Kommer nog att spraymåla fler objekt här vad det lider. Varje korg tog bara någon minut så det gick undan.
Däremot blev jag riktigt nöjd med
korgarna, de blev fina i svart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar