torsdag 26 september 2013

Handfatsjakten fortsätter...

Jepp, så klart hade handfatet jag beställt inte rätt mått. Det vill säga de mått som stod i specarna. Och tydligen tyckte tillverkaren att någon centimeter hit eller dit var inom felmarginalen men de tar tillbaka handfatet. Så nu ska jag ut på jakt igen! Fördelen är att jag har järnkoll på hela marknaden så jag vet vad mina alternativ är...

I helgen blir det ett besök på Hornbach som är enda stället jag inte har besökt. Finns det inte någon bättre alternativ där blir det antingen ett handfat från Bauhaus som är 41x41 cm eller ett från Kvik som är 46x46. Det är typ de valen jag har. Och det lutar åt 41x41, då får jag inte plats med några täckskiva men det får jag ta. Då kan faktiskt också Ikeas Lillången vara aktuell, enbart handfatet då så skaffar jag annat underskåp. Så här ser den ut, krokarna är ju bra tillbehör men resten av grejerna tar upp onödig plats.

Hmm, ju mer jag googlat desto mer lutar det faktiskt åt Lillången. Men bara handfatet, kommer fortfarande att ha en annan kommod. Men tänker att när man har ett så litet handfat kan det vara skönt att ha kranen i sidan när man ska luta sig fram och tvätta ansiktet. Annars kommer jag väl att gå runt med konstanta bulor i pannan om jag känner mig själv rätt. Och det gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar