onsdag 18 september 2013

Badrumsrenoveringen inbokad!

Nu har jag äntligen fått ett datum för när badrumsrenoveringen drar igång. Den 24 oktober! Himla skönt att veta när, himla trist att det är så långt dit. Mina ambitioner att vara färdigrenoverad innan jul kanske smyger sig, jag kan nämligen inte börja i hallen innan badrummet är klart. Men just nu är jag bara väldigt glad över att ha ett besked, det gör att jag kan beställa alla grejer jag ska ha.

Byggfirmans försäkring täcker allt med undantag för 10 procents avdrag för ytskiktet (kakel och klinker) eftersom badrummet är fem år gammalt. Nån sorts åldersavdrag men det är ju helt okej. Och sedan tillkommer det så klart att jag passar på att köpa helt ny badrumsinredning. Men det känns väldigt bra att ha ha tur i oturen. Ett nytt badrum blir mysigt! Ser fram emot ett bad i december.

Jag har dessutom tagit alla beslut: matt eller blankt kakel, vilken blandare med mera. Men mer om det i ett annat inlägg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar