tisdag 17 september 2013

Dagens antiklimax: det efterlängtade handfatet har fel mått


 Äntligen! Inte nog med att Champions League drog igång idag, handfatet som jag beställde för fyra veckor sedan dök upp med posten. Tungt som f-n och i världens största otympliga kartong. Släpade det 500 meter i ösregn, glad i hågen. Bara för att upptäcka att specarna inte stämmer... Haha! :-) Det skulle vara 43 cm brett vilket precis skulle räckt till ett 40-skåp och två täckskivor á 1,3 cm. Nu visade det sig att handfatet bara är 42 cm brett. Vilket inte alls funkar, då sticker täcksidorna ut utanför handfatet. Och täckskivor vill jag ha för att skydda stommen mot fukt. Har mejlat butiken och frågat, det står nämligen fel på både deras webb och leverantörens. Fortsättning följer, i värsta fall måste jag ut på handfatsjakt igen.Men jag är väldigt glad att jag kontrollmätte direkt, bättre att upptäcka det nu än när jag skulle monterat det.



Måttskissen, inte mycket att ta fel på där. 430 mm bred.

























Lavabo Boxo 1060, snyggt handfat i övrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar