lördag 10 augusti 2013

Sovrummet är äntligen sovbart

Har haft en liten bloggpaus under semestern och även en ganska lång renoveringspaus. Målningen i sovrummet blev klar innan semestern, tapetskarvarna syns inte alls så jag är väldigt nöjd. Däremot finns det en spricka i väggen som kanske måste fixas i efterhand men just nu har det typ noll i prio jämfört med allt annat. På bilderna syns det hur det ser ut i sovrummet idag (och visst syns inga tapetskarvar?). Som synes återstår piffande och inredning men just nu är jag ofantligt nöjd bara med att kunna sova där. Jag får fundera över hur jag vill ha allt så jag låter tankarna mogna innan jag fixar klart. Dessutom ska fönstret och garderobsväggen målas och det går före inredningen.

Några saker måste dock fixas ganska omgående. Prio ett är en mörkläggande rullgardin, var på Ikea i förrgår men då var de helt slut där. :-/ Jag måste också få ordning på förvaringen och letar därför efter trådbackar till garderoberna vilket inte är det lättaste. Garderoberna är 60 och 80 cm breda, till den på 60 cm har jag hittat på nätet men de bredare är nog körda. Just nu lutar det åt att jag kommer att köpa byråar och ställa in i garderoberna.

För att det här inte ska bli ett maratoninlägg kommer jag att publicera golvläggningen som ett eget inlägg. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar