söndag 23 juni 2013

Fönstermålningen klar i köket

Midsommardagen brukar ju alltid vara lite seg så jag passade på att måla dörrfoder, lister och fönster i köket. Är mycket mer nöjd med nya färgen från Sadolin än den jag hade från Beckers. Behagligare att måla med och täcker bättre, dessutom är den billigare. Och då köpte jag ändå Beckers "premiumfärg" (minns inte namnet men den var dyr, Elegance kanske?). Jag gillar ju Nordsjöfärg men det är svårt att få tag på här uppe, lyckades då googla mig fram till att Sadolin är deras tyska märke och att innehållet i burkarna är detsamma. Oavsett om det stämmer eller ej så gillade jag färgen!
Fönster är ju alltid halvkul att måla, dessutom var fönstret i bra skick. Det var bara det att det var gulvitt och ganska slitet på fodret... Så jag gjorde en kompromiss, målade alla ytor som vetter in mot köket men skippade att måla inne i själva fönsterramen. Det blev väldigt bra! Ljuset faller ju annorlunda där så man tänker inte alls på att det är två olika nyanser av vitt. Och jag slapp ett väldigt tråkigt målningsjobb på köpet. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar