måndag 17 juni 2013

Suck för Gawron...

Offerten jag tackade ja till var att byta ut mitt proppskåp mot ett nytt säkringsskåp som även skulle innehålla en jordfelsbrytare. Jag hade alltså beställt ETT nytt säkringsskåp med jordfelsbrytare. Fick två skåp. I svart plast. Sedan när blev det branschstandard med elutrustning i svart? Allt med el, uttag och strömbrytare, är ju vitt? Hade jag bara tur som fick vita vägguttag, kunde de lika gärna ha varit svarta? Och hur blev ett skåp två? Många frågor jag hoppas få svar på i morgon.
Känner mig verkligen grundlurad och kommer ALDRIG att jobba med Ikeas samarbetspartners igen och definitivt inte Gawron. Det här eljobbet kostar så fruktansvärt mycket pengar (med mina mått), lika mycket som hela köksmonteringen i övrigt. Och så blir det så mycket fulare än vad jag hade innan. Just att det inte blir snyggt grämer mig verkligen. Fortsättning följer, i morgon ringer jag konsumentvägledningen
.
Jag skulle byta ut ett proppskåp mot ett säkringsskåp. När
jag kom hem hade Gawron monterat två svarta skåp i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar