måndag 17 juni 2013

Men jag hade i alla fall tur med kaklet

Kaklet i köket var i alla fall på plats idag. Det blev snyggt, i alla fall vad jag kunde se vid en första anblick. Några ojämnheter i fogen men jag får väl bättra på lite på egen hand. Men på det stora hela - snyggt! Är nöjd med mitt val av plattor, gillar 50-talsstuket. Lite Stig Lindberg över det.
Bänkskivan klarade sig utmärkt, inte ens när de använde vatten med högtryck för att sätta silikonfogen reste träet sig. Ett gott betyg åt mitt jobb med inoljningen. Kommer mer om den i ett eget inlägg, jag tror att jag har hittat det optimala sättet att olja en bänkskiva.

2 kommentarer:

  1. Men det blir ju kanonfint, jobbigt med allt strul men jag tycker du är kanonduktig som roddar allt det här själv!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det kommer att bli superfint när det är klart! :-)

      Radera