fredag 14 juni 2013

Byggstrulet med Gawron fortsätter men går framåt

Har inte lyckats få tag på byggledaren på Gawron på hela dagen. Har inte ringt tillbaka trots flera försök och meddelanden. De har skadat fler plattor när de tog ner de skadade kakelplattorna så nu måste ännu fler ner. Kommer väl knappt att ha någon vägg kvar när de är klara...Notera flisorna som är av på plattan till vänster. Plus att de verkar ha knackat ner inte bara plattan utan även tätskiktet.

Ikeas hantverkare Gawron borrade sig in i badrummet när de skulle sätta
upp köket. Sedan drog de bort allt tätskikt och skadade plattorna runt
omkring när de skulle laga det.
















Förutom att jaga byggfirman har jag varit på Ikea för att kompletteringshandla för andra gången den här veckan. Tyvärr måste jag ut ytterligare en gång eftersom snickaren skrev fel antal låddämpare till mig, det saknas fortfarande två. Är dessutom riktigt sur på Ikea som skickade med mig gulvita täckskivor hem sist så takanslutningen har inte samma färg som luckorna. Och ännu surare på mig själv som inte dubbelkollade när jag kom hem, borde ju ha lärt mig att inte lite på andra vid det här laget. Men, men, får måla dem om det stör mig för mycket!

I morgon ska jag i alla fall hämta kaklet, det ska upp på måndag. Blir riktigt spännande! :-) Det börjar i alla fall växa fram nu, i morgon blir det slipning och oljning av bänkskivan, lister vid LED-belysningen och putsning av väggen samt lite fix för att få kyl och frys att stå jämt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar