söndag 19 januari 2014

Golvläggningen påbörjad

Idag la jag golv i en tredjedel av hallen, jag började i den del som krävde mest tillsågning och petjobb. Det kommer att bli jättefint, jag kunde bara jobba några timmar idag men är väldigt nöjd med jobbet så här långt. Eftersom väggarna och taket är klara börjar jag få en känsla av hur det kommer att se ut. Lite lister på det här så blir det toppen!

Även i hallen lägger jag Byggmax oljade ekparkett från Barlinek. Vill du se en beskrivning av hur 5G-systemet fungerar har jag försökt förklara det i det här inlägget.


Toalettdörren hade delat sig i två
så jag fick limma ihop den. Tyvärr
fick den inte riktigt plats när jag hade
lagt golvet så nu är den avsågad 5 mm.
Ett jäkla jobb eftersom jag inte hade
någon bra såg till det. Se där, en
anledning att köpa en cirkelsåg? Nu
körde jag multiverktyget här också.

























Så här såg det ut innan jag började.



Första brädan på plats. Jag har använt mitt älskade multiverktyg
och kapat av dörrfodret så att golvet kan gå under. Snyggt!




Arbete pågår! Jag handsågade
eftersom sticksågen dammar något
fruktansvärt och det är för kallt för
att jag ska kunna stå på uteplatsen.
Bra träning, är helt slut i armarna!


Man tager vad man haver. Stolar utan dyna agerar sågbock.

Här har jag kommit en liten bit.


Närbild på mina avsågade dörrfoder.

Det ska bli en platt tröskel i oljad ek in mot köket där glipan är.




















Så här ser det ut nu.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar