onsdag 8 januari 2014

Tapetrullarna har kommit men nu har jag ångrat mig...

Jag är lite kluven till det där med tapeter. Jag kan tycka att det är snyggt hemma hos andra och i små doser men har aldrig varit sugen på att sätta någon hemma hos mig själv. I slutändan föredrar jag vita, släta målade väggar. Det känns lugnare på något sätt. Men i hallen kommer jag nu att göra ett test på en vägg för att se vad jag tycker om det.

Valet föll först på en vit tapet med ett skimrande mönster, Eco White 1036, som påminner väldigt mycket om kaklet jag har i köket. Det är lite 50-talskänsla över den men på ett diskret sätt. Rullarna kom med posten idag och när jag började skriva det här inlägget trodde jag att de skulle sitta på väggen innan veckan var slut. Men ack den förgängligheten. När jag skulle googla fram en bild på tapeten till bloggen hittade jag en tapet som är ännu snyggare. Så nu ska jag skicka tillbaka den första tapeten och har beställt tre rullar av Eco Revival 5661 i stället. Typiskt mig. Men den nya tapeten är så himla mycket snyggare och mer stilren.

Så här ser tapeten ut som ska skickas tillbaka.



















Och så här ser kaklet ut i mitt kök, jag tycker att mönstret påminner om tapeten ovan.













Och det här är tapeten det kommer att bli... Vad tror ni? Den är vitare än på bilden, vit med vitt mönster så att säga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar