tisdag 14 januari 2014

Har målat, målat och målat...

Allt går sakta framåt, med betoning på sakta. Men jag har varit sjuk och får väl acceptera att det bara blir någon timmes jobb om dagen. Var dödstrött efter jobbet idag och när jag hade lagat middag blev jag sittande vid köksbordet innan jag orkade dra igång.

Och usch och fy vad trött jag är på att stryka snickerier! Har målat tredje lagret färg och ändå täcker det inte helt på de större ytorna vid glasväggen. Taket gjorde jag för några dagar sedan och det blev bra. Det krävde dock två lager eftersom det var så fläckigt. Nu är i alla fall allt redo för tapetsering och målning av väggarna, ytan på glasväggen som ska målas igen påverkar inte det. Får se om jag gör ett ryck i morgon.

Jag är i alla fall fortfarande väldigt nöjd med bytet av tapet. Den första jag hade valt var jättefin på bild men såg billig ut i verkligheten. Den var alldeles för metallisk i färgen för min smak, för mycket pärlemo även om jag gillade mönstret. Den nya har kommit och är precis som jag vill ha den!

En bit lakan om håret när jag målade
taket så slapp jag se ut
som om jag hade mjäll efteråt.
Rekommenderas, och skyddsglasögon.






















Snickerierna var något gula innan.




















Tarzan fattade snabbt att arbetslampan är väldigt varm.


Glasväggen. Den ska strykas en
gång till men är ofantligt mycket
finare än tidigare. Tarzan surar
över att jag snodda lampan här.

Så här gul var den innan. Svårt att
jämföra i dagsljus och på kvällen
men skillnaden syns nog ändå. ;-)






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar