måndag 21 april 2014

Ny odlingsbädd till potatis

Vilket väder det har varit idag! Har arbetat ute hela dagen i shorts och t-shirt. Inte illa. Idag blev det en hel del planering och inköp men jag hann snickra en odlingslåda. Vanliga 45x45-reglar och trallvirke kan man bygga mycket av. :-) Hur lätt som helst. Jag la en presenning längs med kanterna innan jag fyllde med brunnen hästgödsel och jord, förhoppningsvis håller träet längre då.

Går och klurar på hur jag ska få in så mycket odlingsyta som möjligt på uteplatsen. Jag måste ju ha någonstans att sätta alla mina fröer. Lutar nu åt att snickra en smal odlingslåda längs med hela väggen där utemöblerna ska stå. Oavsett vill jag bygga klart lådorna innan jag ger mig på att lägga trall. Som tur är kommer det en hel del helgdagar framöver så jag fortsätter projektet redan om några dagar.  

Tiger vaktar sättpotatisen - sorten Amandine blev det!


Två nya rosor inköpta.



















Fingerborgsblommor som jag fick av mamma i Degeberga.

Allmän kaos på uteplatsen idag.



Snickrade en odlingsbänk att odla potatis och lök i.

Hästgödsel och jord! Plasten ska fästas med häftpistol.

Myntan växer kraftigt, igår gjorde jag årets första mojjito.

Dahliorna åkte i jorden men krukorna får stå inomhus ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar