söndag 6 april 2014

Mitt renoverade badrum

Det slog mig att jag helt har glömt att lägga upp bilder på badrummet efter renoveringen. Så - här kommer de! Det blir en bildkavalkad, om jag får säga det själv gör inte bilderna badrummet rättvisa. Jag har inget vidvinkelobjektiv så det är svårt att få till den rätta känslan. Dessutom är bilderna lite gultonade och jag orkade inte fixa till dem. ;-)

Är i alla fall mycket nöjd med valet av matt kakel. Kritvitt och krispigt. På de här månaderna har jag inte torkat av väggarna mer än en gång och trots det syns knappt några kalkfläckar.


















Badkarsblandare Mora MMIX T5, jag är mycket nöjd med den.













Jag hade tänkt ha duschvägg till
badkaret från början men skippade det.




















Inget badrumsskåp, bara glashylla och spegel.

Markslöjd Rio som badrumsbelysning. Den ger kraftigt ljus
och går att dimma. Funkar kanon och jag är väldigt nöjd!



Mora MMIX B5 som handfatsblandare.
Jag gillar den skarpt och är nöjd.



















Dimmer och eluttag innanför dörren.



Just nu med gråa handdukar och matta,
det är ännu snyggare med vita! ;-)




















Ett loppisfynd för 50 kronor som jag
vitmålade och ställde in i badrummet.




















Kommoden är egenbyggd. Jag valde att
ha den närmare badkaret än toaletten
för att det skulle gå att sitta på toastolen
utan att behöva slå armbågarna i handfatet.






















Handdukstork Dry från Smedbo. Den är
stilren och enkel samtidigt som den har
plats för många handdukar och torkar bra.













Gamla badrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar