onsdag 23 oktober 2013

Allt kakel är nere

Igår kväll hade firman knackat ner allt kakel. Enligt grannarna lät det en hel del så jag är glad att jag inte var hemma. Men katterna var lika glada som vanligt när jag kom hem så de hade i alla fall överlevt oljudet. Jag byggde en liten koja till dem under soffbordet som de kunde gömma sig under. :-)
Så här ser det ut nu. Den innersta väggen gav med sig under arbetet, till höger ser ni att väggen är bortsågad så att avloppsstammen syns. Det visade sig också att vattenledningarna inte är dragna på rätt sätt, nu blir det en vända med föreningen, mitt försäkringsbolag och byggfirmans försäkringsbolag. Har det varit ett dolt fel när jag köpte lägenheten bör det ju täckas av någon av försäkringarna tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar