lördag 31 januari 2015

Måla garderobsdörrar, del 2

Så här blev det färdiga resultatet! Är mycket nöjd. :-) Bilderna gör inte hallen rättvisa, det är en sådan skillnad med de uppfräschade garderoberna. Det är en helt annan känsla i hallen nu, samtidigt är jag glad att jag bestämde mig för att behålla originalgarderoberna och handtagen. Det ger lite karaktär till lägenheten. Jag har nu också målat innerdörrarna, berättar mer om det i ett eget inlägg.


Det färdiga resultatet!




















Innan renoveringen.











































Fortfarande gamla handtag men
inte trasiga utan hela.
























De gamla trasiga handtagen.





















Allt det gamla slitna är spacklat,
slipat och målat. Nu är det fint igen.





5 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag har precis köpt lägenhet som har massa gamla inbyggda garderober, funderar nu på att spara dem efter att ha läst din blogg. Är helt med på hur jag skall fräscha upp dem utvändigt men hur gör jag invändigt? Jag har verkligen noll koll och fantasi när det kommer till detta. Tack!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag tycker det är fint att bevarar originalgarderober när de är platsbyggda som mina var. Dessutom sparar du en hel del pengar på det. Mina var smutsiga invändigt så jag skurade ur dem. Luktar de illa så ställ in ättika i små skålar, det brukar ta bort lukten Om du inte tycker att de känns så fräscha finns flera alternativ. Antingen målar du dem invändigt också. Annars finns det kontaktplast på rulle som du kan använda och täcka med. Invändigt i mina garderober la jag tillskuten heltäckningsmatta. Sedan letade jag hyllplan och byråer i rätt mått på Blocket. Så jag byggde ihop min egen inredning, det blev jättefint! Jag köpte också fler klädstänger och monterade in. Du kan köpa handukshängare och krokar att montera på insidan av dörrarna. Och det finns även fina korgar och liknande som även går att hänga. På Ikea kan du kika på inredningen för köks och badrum, där finns mycket du kan använda. Lycka till! :-)

    SvaraRadera
  3. Åh tusen tack för allt! Behövde verkligen inspiration när det kommer till garderoberna 🙈 Nu skall jag fixa! 😊

    SvaraRadera
  4. Smart att bygga din egen inredning förresten! Jätte bra sida och supersnygga dörrar! 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det tyckte jag också 😉 Lycka till med allt, kul att du fick lite inspiration! :-)

      Radera