söndag 12 oktober 2014

Gardinvägg i sovrummet

Nu har jag haft ett låååångt uppehåll från renovering och fixande och därmed även från bloggen. Har mest jobbat och det är inte lika kul att skriva om. ;-) Men idag tog jag mig äntligen tid att sätta upp gardinstänger och möblera om i sovrummet. Jag har klurat ett tag på att sätta upp tyg längs med väggen bakom sängen. Fråga mig inte var jag fått idén ifrån för jag har googlat efter liknande lösningar utan att hitta någon. Så bestämde mig för att testa. Jag var ute efter en lite mer ombonad känsla i sovrummet och eftersom det inte går att ha gardiner bredvid fönstret (garderobsväggen är för nära) gjorde jag så här i stället. Plus att jag har en spricka i väggen efter sättningar i huset och jag orkade inte måla om allt igen. ;-)

Kristallkronan är turkos så jag ville ha något matchande. Kul att bryta av mot allt vitt jag har också. Tyvärr hade jag inte tillräckligt mycket tyg hemma för att kunna göra hela väggen i samma färg (därav de vita inslagen) men ska köpa fler längder. Och spegeln över sängen blev jag skitnöjd med, den känns som ett fönster. Nu ska kristallkronan kortas lite (den hänger för långt ner) och så ska jag måla lite snickerier. Men det får bli nästa helg om jag orkar och hinner.

På det stora hela är jag nöjd, svårfotograferat dock. Skulle haft vidvikelobjektiv a la mäklare... ;-)

Före: lite allmän kaos och inte så mysigt.


Kristallkronan hänger (för) lågt.




















Före-bild ur annan vinkel.












Efter.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar