söndag 23 februari 2014

Dörrmattan på plats

Åh, vad segt det är när man inte får tag på de grejer man ska ha! Känns som att de sista sakerna jag ska göra i hallen tar en evighet.

Jag skulle köpa en dörrmatta för tre veckor sedan, då hade Bauhaus maskin gått sönder och de kunde inte sälja några mattor på rulle alls på ett tag. De inväntar en reparatör från Tyskland... Idag åkte jag i stället till Hornbach för att köpa mattan, fick tag på den men gick då i stället bet på hyllplanen jag skulle köpa.

Har jagat vita hyllplan som är 160-180 cm typ överallt utan att hitta några. Ikea, Byggmax, K-rauta, Bauhaus, Hornback, Rusta... Hittade till slut på Jula och körde dit, då visade de sig vara lila... På riktigt. Lila hyllplan var inte riktigt vad jag var ute efter så det blev till att köra hem igen. Nu är sista utposten Beijer Bygg i Hässelby, får bli en tur dit när jag hinner.När hyllplanen är inköpta ska jag sätta upp en vägghylla i hallen, på väggen in mot sovrummet.

Så här blev det i alla fall med hallmattan och ny klädhängare på plats. Dörrkarmen till ytterdörren, garderoberna och toalettdörren ska fortfarande målas men det börjar arta sig! När målningen är klar och vägghyllan, några speglar och lite belysning kommit upp så kommer jag att ha en mysig hall.



Har inte bestämt mig för var jag
ska ha kattlådan (det vita skåpet).
Än så länge får den stå här.


Mattan är tillskuren så att den
passar perfekt vid dörren.





















Provade kattlådan på andra sidan men det blev inte så bra.














Mattan under kattlådan samlar
upp sand som sprätter ut. Bra!





















Fick sista listerna på plats också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar