söndag 8 juni 2014

Trägolvet klart på uteplatsen

Nu är jag äntligen klar med trallen! Det var lite pyssel på slutet men det blev så himla fint. Är supernöjd, har blivit en helt annan känsla på uteplatsen. Har jobbat där ute hela helgen, var på Ikea och köpte nya utemöbler och lite annat också. Varför är alla utemöbler byggda för att stå och ta upp plats? Jag har letat med ljus och lykta efter ett bord där stolarna får plats att skjuta in under bordet och till slut hittade jag ett som var okej. Sedan har jag byggt klart pergolan och satt upp armeringsnät. Det blev den lilla varianten så jag fick sätta flera stycken. Det hade varit snyggare med ett helt nät på 4x2 meter men jag insåg mina begränsningar och hade aldrig klarat av att få hem ett sådant från Bauhaus. Skulle jag få hjälp att frakta hem ett en vacker dag får jag väl byta då.

Det återstår fortfarande massor av finlir, framför allt att plantera en massa växter så att det inte är så kalt. Men på det stora hela har uteplatsen börjat arta sig, jag är supernöjd! Nu hoppas jag på en fin sommar också. Fast jag har tak och infravärme så jag klarar mig oavsett.


Fogade klart pergolan fog i fog (se regeln till höger), snyggt!


Trallen klar, jag snickrade ny utsida till lådan i hörnet.
Trallen gick inte in under den så det såg inte enhetligt ut.


Så här såg den nämligen ut innan
jag snickrat en ny utsida... :-/



Vy från köket.














Armeringsnätet på plats!


















Jag klädde insidan på soffan med presenning, nu rymmer
den alla dynor och filtar. Skönt och praktiskt!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar