söndag 25 maj 2014

Blomlådorna klara, nu är jag redo för trallen

Idag gjorde jag klart de sista blomlådorna. Eller rättare sagt, de kanske inte är de sista men de sista som ska på plats innan jag kan lägga trall. Tanken är att ha lådor längs med planket, eftersom uteplatsen är så stor kommer jag ändå att ha gott om plats till möbler också.

Som du kan se på bilderna har min gamla blomlåda inte riktigt samma höjd men det struntar jag i just nu, orkar jag senare får jag väl snickra om den. Planen nu är att lägga trall på onsdag, torsdag och fredag. Hoppas på uppehållsväder och gott om energi! :-)

Längst ner bjuder jag på lite blomsterprakt också, mina tulpaner blommar sent och är helt fantastiskt vackra just nu. Dock är jag inte helt nöjd, jag ville ha vita och blekrosa men bilderna på lökpaketen stämde inte riktigt. Men de är fina ändå!

Har räknat på längden och tvären
för att veta hur mycket trall jag
ska köpa. Nu är jag redo!




















Tiger var i vägen nästan hela dagen men här är hon bakom
galler. Högst frivilligt ska tilläggas.











Presenning inuti lådorna innan jag fyller med jord.














Här är Tiger uppe bland dahliorna och njuter av solen.


Tiger ruvar på dahlior, hade tur så hon knäckte inga. Men
hon gjorde flera tappra försök. Och randgräset är uppätet. 

I den låga lådan ska jag ha tomater, i de höga dahlior,
slingerkrasse, luktärt och kanske lite mangold. Vi får se!

Stökigt men jag tycker mig ana potentialen. Om en månad
kommer det att vara betydligt mer prunkande.

Lådorna från annan vinkel. 




































Har tagit hem lite gamla hästskor från stallet. Vet inte exakt
vad jag ska ha dem till än men de är vackra så något blir det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar