måndag 28 oktober 2013

Väggen byggs upp på nytt

Andra veckan på badrumsrenoveringen och jag är fortfarande förkyld. Skulle lätt ha stannat hemma från jobbet idag om det inte hade varit för att lägenheten har varit full av hantverkare. Idag har de rivit resten av väggen som skadades när de knackade ner kaklet, dragit om vattenledningarna samt reglat upp för en ny vägg. Jag har också fått mäta upp var jag vill ha handdukstorken, lampan och dimmern/eluttaget. Det hade jag förvisso gjort innan och markerat på kaklet men de glömde ta måtten så jag fick göra om jobbet nu... Som tur är hade jag skrivit ner dem på ett block eftersom jag misstänkte att de inte skulle komma ihåg det. Jag börjar lära mig. :-)

Jag måste komma ihåg att ringa dem i morgon och säkerställa att den nya väggen inte blir tjockare än den gamla, i så fall spricker ju all min måttagning som utgick från befintliga väggar. Har jag tur blir den en centimeter tunnare, jag har så tajt mellan badkar och vask att det skulle vara rätt skönt.

Väggen reglas upp på nytt.



Nya ledningar, de gamla var dragna på ej godkänt sätt.



Ventilationen verkar lätt överdimensionerad men det
kanske är bra i ett badrum? Just nu är det ett jäkla sug i
lägenheten, får knappt upp ytterdörren när jag ska gå iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar