måndag 21 oktober 2013

Hejdå, lilla badrum!

Nu är domedagen här, eller nästan i alla fall. En månad utan badrum. Det blir kul. I morse knallade jag ner på lånetoaletten i källaren iförd morgonrock med tomflaskor i famnen. Så klart träffar jag på en granne direkt... Men hon fick sig säkert ett gott skratt. I famnen hade jag dessutom två tomflaskor, en tvålpump och en flaska tvål. Crazy Cat Lady de luxe.

Idag ska de börja knacka ner kaklet, igår var rörmokaren här och plockade ner all VVS. OCh stängde av vattnet. Även i köket förvisso men man kan ju inte förvänta sig att de ska komma ihåg allt... Jag är i alla fall lovad att ha vatten i köket igen på onsdag, hoppas det löftet hålls. 

Här kommer lite före-bilder samt hur det ser ut just nu i en skön mix. Nu måste jag dra iväg, hantverkarna har fortfarande inte kommit så det blir ett telefonsamtal för att säkerställa att de tejpar för alla dörröppningar. Vill inte ha in damm i hela lägenheten...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar