måndag 6 januari 2014

Hallrenoveringen påbörjad och avbruten

Efter ett uppehåll över jul och nyår tänkte jag köra igång nu igen, både med renoveringen och bloggen. Jag är nog egentligen en ganska dålig bloggare eftersom jag alltid prioriterar att faktiskt renovera framför att berätta om det...  Men ska försöka bättra mig!

Igår var det i alla fall dags att sätta igång med hallen. Jag tömde allt och började att riva ner tapeterna. Sedan kände jag mig tyvärr alltför krasslig så jag bäddade ner mig i soffan i stället. Min specialitet, jag blir alltid sjuk när jag är ledig.

I alla fall, så här såg hallen ut när jag började.Sliten och med en konstig blandning av målade väggar, lappade tapeter och övermålad tapet.


Tapeten är rejält sliten och trasig.


















Vy från vardagsrummet.



















Sidan på garderoben. Tapeten är skarvad på ett konstigt
sätt, bokstavligen klippt och klistrad. Dessutom fläckig.














Trasigt eluttag, färg som har runnit ner över sockeln, färgen
är flammig och det är hundratals märken över hela väggen.














Tapeterna är delvis övermålade med ett
lager färg som inte täcker helt. Helt
obegripligt hur någon har kunnat göra
så och känt sig nöjd med det...

Mer övermålad och skadad tapet.

Gulnade snickerier och fläckar i taket.


























Vy mot vardagsrummet.



















Garderoberna ska jag behålla och försöka
fräscha upp, de är rejält slitna.















































Mysig ljusknapp och tapet.

Intressant lösning med övergång från tapet till målad vägg.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar